Doğumdan İtibaren Çocukların Göz Muayenesi Yapılmalı

Göz muayenesi bilinenin aksine doğumdan hemen sonra başlıyor. Bazı hastalıklar yenidoğan bebeğin göz muayenesi ile teşhis edilebiliyor, bu nedenle doğumdan itibaren yapılan göz muayeneleri önem arz ediyor.

Medicana Bahçelievler Göz Hastalıkları Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Özgür Yaşar çocuklardaki göz problemleri hakkında bilgilendirdi;
Dr. Özgür Yaşar, “Yenidoğanın sık görülen problemlerinden ilki Konjonktivit dediğimiz göz enfeksiyonudur. Bu durum basit bir muayene ile teşhis ve tedavi edilebilmektedir. Bununla birlikte genel göz muayenesi ile göz anatomisinde bir problemin olup olmadığı da teşhis edilebilmekte Kolobom, konjenital katarakt, glokom, megalokornea, premature retinopatisi, retinoblastoma gibi bazı hastalıklar yenidoğanın göz muayenesi ile teşhis edilebilmektedir. Bu nedenle doğumdan itibaren göz kontrolü oldukça önemli” diye konuştu.

Bebeğinizde Altıncı Aydan Sonra Göz Kayması Devam Ediyorsa Hekime Başvurmalısınız

Prematüre Retinopatisinin erken doğan ve küvezde oksijen almış düşük doğum tartılı bebeklerde sıkça gözlenebildiğini belirten Dr. Özgür Yaşar sözlerine şöyle devam etti: “Bu riskleri taşıyan bebekler mutlaka bir göz hekimine konsulte edilmelidirler. Bebekler genellikle 6. Aya kadar gözlerini kaydırabilirler. 6. Aydan itibaren gözlemlenen bir göz kayması şaşılık yönünden kontrol edilmelidir.

Göz Kusurlarının Tespiti Erken Yaşlarda Mümkün

Miyopi, hipermetropi, astigmat gibi göz problemleri artık gelişmiş cihazlarla çocukları ağlatmadan belirli bir mesafeden ölçüm metodu ile teşhis edilebilmektedir. Dr. Yaşar, “Eğer bir göz kusuru tespit edilirse bir gözlük verilerek kolayca tedavi edilebilmektedir. Çocuk kendini ifade edebilir yaşta ise göz tembelliği anlaşılabilir ve kapama tedavileri ile bu durum erkennden düzeltilebilir. Bu muayeneler sayesinde göz kusurları ve göz tembelliği erken yaşta tedavi edilir ve çocuğun tüm hayatını etkileyebilecek durumların başlamadan önlenmesi sağlanır” diye bilgilendirdi.

Dr. Özgür Yaşar, olası göz problemlerinin belirtilerini şöyle sıraladı:

• Okulda tahtayı görememe şikayeti varsa,
  • Televizyonu çok yakından izliyorsa,
  • Televizyonu izlerken başını hep bir pozisyonda eğiyorsa,
  • Okul başarısında gerileme var ise,
  • Gözde kayma olduğundan şüpheleniyorsa,
  • Herhangi bir şekilde uzağı veya yakını net göremediğini ifade ediyorsa,
  • Tıbbi sorunları olan çocuklar (Down Sendromu, JRA, prematürite anamnezi, sistemik kortizon kullanımı vs.)
  • Aşırı ışık hassasiyeti bulunuyorsa göz hekimine muayene olmak önem arz ediyor.