Akıllı Mercek Tedavisi

Daha net görmek için Akıllı Mercek Tedavisi hakkında detaylı bilgi için randevunuzu almayı unutumayın!

Gözlüklerinizi bir kenara bırakın!

Akıllı Mercekler ile net görüşe kavuşun.

Akıllı Mercekler Nedir ?

Doğal lensimiz 40 yaşından sonra esnekliğini kaybeder ve yakını görmekte güçlük çekmeye başlarız. Bu nedenle yakın gözlüğe ihtiyaç duyarız. Daha ileri yaşlarda ise orta mesafeyide net görememeye başlarız.

Gelişen teknoloji ile birlikte yapay göz içi mercekleri de ilerleme kaydetti. Bu Akıllı Mercekler sayesinde uzak, orta ve yakın mesafelerde de kesintisiz ve akıcı bir görüş elde etmemiz olanaklı hale geldi. Saydamlığını ve elastikiyetini kaybeden doğal göz içi merceğimiz işte bu akıllı merceklerle değiştirilince, hastalarımız işlem sonrası tüm gözlüklerinden ömür boyu kurtulabilmektedirler. Bununla birlikte Akıllı Mercek implante edilen hastalarda ömür boyu kataraktta gelişmez.

Kimlere Akıllı Mercek implantasyonu yapılabilir?

Biz genellikle 50 yaş ve üzeri hastalarımızda bu yöntemi tercih etmekteyiz. Göz numaraları yüksek ve özellikle de hipermetrop hastalarımızda, çoklu gözlük kullanımı olduğundan bu yöntem ideal olmaktadır.

Sadece hipermetropi değil miyopi ve astigmatizmada da bu metod ile rahatlıkla giderilebilmektedir. Neredeyse tüm göz kusurlarında bu işlemi uygulayabilmekteyiz. Katarakt bulunan uygun hastalarımızda da bu yöntemi tercih etmekteyiz. Daha genç yaşlarda ve excimer laser ile düzeltilemeyecek seviyede göz kusuru olan hastalarda da bu işlem altın standart olabilmektedir.

Akıllı Mercek implantasyonu nasıl yapılır?

Akıllı Mercek implantasyonu aslında katarakt (fako) metodu ile aynıdır. Sadece bu işlemde implante edilen merceğin tipi değişmektedir. Sistem tamamiyle aynıdır. Damla ile uyuşturulan göze 2.8mm den girilerek saydamlığını ve veya esnekliğini yitirmiş göz içi merceği ultrasonik ses dalgaları yardımıyla Akıllı Mercek ile değiştirilir. Bu metod tamamen ağrısız ve dikişsizdir. Yaklaşık 5-10 dk sürmektedir. İşlem’den 2 saat sonra hastamız göz bandajını kendisi açıp verilen damlaları evinde kullanmaya başlayabilir. İşlem sonrası hastalarımız hemen tüm mesafeleri net bir şekilde görmeye başlamaktadırlar.

Akıllı Mercek Değiştirilir mi?

Hayır akıllı mercek ömür boyu gözde kalabilmektedir ve değişimi zorunlu olmadıkça gerekmemektedir. Hastalar ömür boyunca gözlük takmaksızın tüm mesafeleri net görebilmektedirler.

Mevcut yapay mercek akıllı mercek ile değiştirilebilir mi?

Her ne kadar bu değişim zorunlu hallerde yapılabiliyor olsa da biz en başta mercek seçiminin doğru yapılmasını önermekteyiz.

Akıllı Mercek implantasyonu sonrası yapılmaması gerekenler?

Öncelikle biz ilk 4 gün göze su sürülmemesini istiyoruz. İlk 1 ay göze dokunulmamasını rica etmekteyiz. İşlem sonrası 3 hafta boyunca reçete ettiğimiz göz damlalarını tarifimize göre azalan sıklıkta disiplinli bir şekilde kullanılmasını talep etmekteyiz. Ayrıca hastalarımızdan 1.gün, 4.gün ve 3. hafta rutin kontrollerine gelmelerini istemekteyiz.

Akıllı Mercek Kimlere uygulanamaz?

Göz arkasında özellikle retina tabakasında problem bulunan hastalara ve/veya korneasında problem bulunan hastalara uygulamaktan kaçınırız. Örneğin ileri seviyede diabetik retinopatisi olan hastalara, yaşa bağlı sarı nokta hastalığı olanlara, dejeneratif miyopisi bulunan hastalara, keratokonus,pellusid dejenerasyonu, korneal skarvs bulunan hastalara uygulamaktan kaçınırız.

Akıllı Mercek işlem ücreti nedir?

Akıllı mercekler ilk çıktıklarında biraz maliyetli merceklerdi. Fakat günümüzde oldukça yaygınlaştıkları için maaliyetleri oldukça makul ve ulaşılabilir seviyelere inmiştir. Hatta ömür boyunca gözlüğe veya kontakt lenslere harcanılan meblalar göz önüne alınırsa çok ekonomik olmaktadırlar.

İşlem sonrası işe dönüş süresi nedir?

İşlemden yaklaşık 4-5 gün sonra tozlu ve ağır olmayan işlerde çalışanların işe dönmelerinde sakınca görmemekteyiz. Genellikle hastalarımız 1.aydan itibaren tamamen normal hayatlarına geri dönerler ve spor dahi yapabilmektedirler.

Akıllı Mercek bakım gerektirir mi?

Hayır Akıllı Mercek herhangi bir bakım veya değişim gerektirmez. Ömür boyu gözde kalır.

Akıllı Mercek implantasyonunda ışık hassasiyeti olur mu?

Akıllı Mercek halkalardan oluştuğu için işlem sonrası bir müddet (beyin alışana kadar) hastalarımız ışıklı veya parlak objelerin etrafında hareler görebilmektedirler. Bu durum en fazla 3 ay sürüp geçmektedir. Biz bu duruma nörojenik adaptasyon süreci deriz.

Formu doldurun en kısa sürede size ulaşalım.